MK's friendship never end

Assalamualaikum semua,selamat kembali untuk aku sendiri sebabnya memang seingat aku dah lame aku tak mengupdate belog,ape lagi nak menyolek-yolek kan?tak macam korang-korang,aku tabik spring pring pring sangat2 sebab rajin berblogging ni,okay dulu aku pun rajin sebenarnya  nak mengupdate,lagi2 mase zaman sekolah dan zaman Giatmara dulu,tapi bila dah jejak kaki kat kaki dekat politeknik seberang perai ni,terasa diri ni sibuk sangat,mengalahkan Datin sri Rosmah mansor,haha.*okay tu berangan lebih*.terlalu sibuk dengan esaiment yg menimbun,dengan kuiz dan test yg kadang2 buat aku tension.okay sebenarnya takdelah terlalu tension sangat,aku sendiri yg membuatkan benda tu menjadi tension,yela bila belajar last2 minit,lepastu tak dapat jawab,mulalah lepastu dapat markah rendah,lepastu mula nak menyesal tapi masa tu memang tak gunala kan?tapi takpe,itu semua patut aku terima sebabnya salah diri sendiri,bukan salah orang lain,ape nak buat?terima jela kan?Redha :)

semester 3 telah pun menutup tirai,masa begitu pantas berlari sampai tak sedar,sekejap je dah habis semester 3,semester 3 adalah semester yang penuh dengan asam garam,*sorry ayat sastera sangat*.terlalu banyak garam menjadikan hidup ini masin,terlalu manis membuatkan hidup ni teralu manis sampai kena kencing manis,kadang-kadang keadaan sebeginilah yg bagi kita 1001 kenangan yg mungkin kenangan manis,mungkin juga kenangan pahit.bagi aku,semester 3 inilah yg mengajar aku untuk lebih menjadi matang,*sometimes*.ape2 pun yang berlaku semester 3 ni aku nak lupakan,aku anggap benda tu tak pernah jadi,aku anggap aku tak pernah lalui,dan aku tak pernah kenal dengan kau orang, semoga kau bahagia dengan cara kau :)

okay stop cerita benda yang tak penting,bukan untung ape pun cerita pasal tu kan?pedulikan,pedulikan :).okay marilah kita sambung bercerita,tapi cerita ni sedih sikit sebabnya baru aku nak kenal erti kawan sejati,kawan yang betul2 ade untuk aku bila aku nak nangis,bila aku nak ketawa.since aku habis sekolah,aku  memang dah takde kawan rapat,aku lebih selesa kawan dengan semua orang,open.tapi taktau pulak ade orang yg terasa dengan aku,bila aku rapat dengan Ika,aku tak pernah kisah dengan siapa kawan2 aku nak berkawan,walaupun dia kawan selalu dengan aku ke ape ke,sebab bagi semua ada hak sendiri nak berkawan dengan siapa,sedangkan mak ayah kita pun tak larang kita nak berkawan dengan sape,asalkan jangan berkawan dengan orang yg tak baik,tapi kenapa bila aku rapat dengan Ika ade orang jeles?OMG!!ape kepeliknya la,aku pun tak paham--'/ ,tapi lagi menyedihkan bila aku dah rase rapat dengan ika,dia pulak nak pergi,nak pergi tinggalkan kami the MK's ,aku memang taknak dia pergi sebenarnya,gila kau,dah semester 3 kot,dah nak final exam pulak tu,semester 4 pergi LI,sem 5 6 kita habis belajar,konvo reramai tapi dari ape yg kau cerita mak ayah kau happy sangat bila kau dapat SPA tu,aku memang tak boleh nak cakap ape lagi,aku boleh menangis je dalam hati.seriously,aku nangis tau,kadang2 aku nangis mase solat,tapi bukan aku sorang je sedih,MK's yg lain pun sedih jugak,lagi2 farah. takpelah,yg penting kau bahagia,kami sentiasa doakan kebahagiaan kau :)

dulu kawan aku lain,sekarang sahabat aku lain.kawan dengan sahabat ade perbezaan yg mungkin susah kita nampak,sahabat yg selalu ade untuk kita mase susah dan senang,nangis dan ketawa,bukan penting kan dri sendiri semata-mata,patut ke mcam tu nak digelar kawan?ye memang betul macam ape yg aku ckp,kalau duduk dekat memang selalu bau busuk,kalau jauh barulah ade wanginya sikit,bila dekat kita tahu mcam mane perangai orang tu kan?tu yg kadang2 meluat kan?sorry kalau perangai aku ade buat au meluat,tapi kau jgn lupa,kau pun banyak buat aku meluat dengan perangai kau,yela aku kan jahat macam kau ckp dekat kawan aku "kau tak kenal echa lagi macam mane,nanti korang kenal la",bajek kau baik sangat?perangai pun mcm hareee,kenapalah aku tak kenal perangai kau mcmtu dari dulu ya?OKAY FINEEE ! huhu..past is past,takde guna nak dikenang cerita yg lepas kan3?now aku ade kawan2 yg boleh ade untuk aku susah dan senang,Insha Allah.walaupun mcam2 perangai ade,tapi aku seronok kwn dengan korang MK's :)

aku bakal merindui korang MK's :*








Study week

*jadual final exam for this semester,hope i can do the best insyaAllah :)


*Good luck to my girls friends, the blue hijab its me,hoho,the brown hijab is Nazihah ofcourse la,because die sangat rajin study,pink hijab is..*guess who?* hihi,ofcourse la Farah dengan body shape yg agak 'kecik',green hijab i dont know who,and maybe Aten?ngee tapi die tak guna speck,and the last one is Siham ,comel right?


*Minggu study week juga adalah minggu terakhir untuk Ika stay,sebabnya die dapat SPA.sedih sgt die nak pergi,tapi kalau tu dah keputusan die,dah tu yg parents die nak,aku,kami boleh buat ape kan?hope die berjaya dalam setiap ape yg die kerjakan.
*WARNING : jangan berani kau lupakan aku*






Budak hottt twitter

fuyohhhhh!terharu rasanya bila budak hot twitter merangkap housemate aku,sudi follow blog cikai aku ni.die baru berjinak-2 dengan penulisan belog ni,so ape kate reramai usha-2 belog die ni linknya : http://kauakuduniakita.blogspot.com/


Aku Rindu


Ya Allah sesungguhnya aku terlalu rindukan Emak,Ayah dan adik-2.aku terlalu rindukan dorang.hmm macamnilah keadaan bila jauh dari family,jauh dari negeri sendiri jauh dan jauh.Homesick! "sabar Echa,tak lama lagi kau dapatlah balik,final pun dah tak lama lagi.buat mase ni kau belajar rerajin,pedulikan benda-2 tak penting,lupakan segala masalah untuk sebulan lebih ni,cuba untuk fokus,okay sayang?".hmm aku cuba,tapi kenapa saat nilah pikiran aku serabut gila,aku nak jumpe adik-adik aku,aku nak cerita segala masalah aku,tapi aku takut,aku takut nangis depan dorang..





*Raya 2012,mase nilah baru dapat berkumpul satu keluarga*



Final Exam xoxo

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua rakan-2 yang sudi menerjah,mengintai,dan membaca blog ni.terima kasih sangat-2.hee *tu pun kalau adela yg sudikan?*.harap-2 semua berada dalam keadaan yg sihat,walaupun sekarang ni aku yg kurang sihat dengan pening kepala,sakit mata menghadap lappy lelama,semuanya kerana esaiment.ya semua angkara esaiment!bilalah die nak Nyah dari aku,hmm mungkin lama lagi,sepanjang aku memegang status pelajar,aku takan telepas dari mereka yg bernama esaiment,dan jugak tekanan.ya!tekanan,pressure,tension,stress bila kerja yang satu pun belum settle tambah lagi dengan yg baru.Hello pakcik makcik lecturer,kami bukan robot,sila paham.tapi korang takan paham,korang peduli ape kan?serupa benor dengan lecturer open source operating system aku,die takan peduli!dia tahu siap,tu je.lambat hantar 10marks kena potong.*okay fine* nasib kamilah cmni.

kekadang biasalah,manusia semua bukan sempurna.lebih-2 lagi aku ni.walaupun korang-2 nampak aku ketawa terbahak-2,mengilai-2 tp dalaman aku menangis*maaf ayat mintak tapak*.bila ade perkara yg bar jadi dalam diri,memang rase susah nak terima.right?hmmm tapi takpelah,aku sedaya upaya untuk buat dunno je macam kate maklang aku,"pergi sana belajar je,kalau kawan-2 ke ,ape ke yg tak okay buat dunno je,jgn pedulikan dorg biar lantak!,kadang-2 bila aku pikir-2kan balik,ade betul jugak ape yg maklang ckp,aku dtg sini nak belajar,bukan untuk pikir benda yg tak berfaedah,so go to hell!oh ya!lupa nak cerita satu lagi benda baru yg aku belajar kat sini,kadang bila menuntut ilmu,ade waktuya kita kena pentingkan diri,dan sentiasa berlumba untuk kehadapan,jangan biarkan orang lain ade di hadapan kita.jangan anggap remeh.walaupu hnya 1mark.

final exam bakal menjelang,insyaAllah aku kan cuba buat yg terbaik.rindu mak dan ayah.raya Haji ni pun tak balik,disebabkan cuti pun tak lama,bukan tak rindu.sumpah aku rindu gila dengan dorang :( Allah je tahu,

amikk kau jadual ! doakan aku dapat jawab dengan tenang nanti :)


Entri mengarut !

Assalamualaikum semua :) lama benar rasanya saya tidak menjengah-jengah belog tercantik di dunia ini *puihhh! macam nak termuntah!haha* maafkan saya,maafkan saya ngee :P.memang lama gila rasenya aku tak update,bukan taknak update tapi masa tak mengizinkan aku untuk menaip satu entri yang panjang.lebih-lebih lagi aku mempunyai lecturer semua yang baik-baik hati,suka bagi kami assignment banyak.yela bukan senang tau!sungguh terharu kami menerima kerja-kerja tersebut.sebagai seorang pelajar sepenuh masa,apa nak buatkan,tu semua dah jadi satu kewajipan untuk selesaikan.kalau malas,baik tak payah belajar,habis spm duduk je rumah,lepastu tunggu kot-kot ade anak raja ade berkenan boleh lah kawin dengan anak raja.mak aihhhhh!bukan sonang tu hah!kalau tade anak raja pun,kot-kot ade anak datuk ke yang berkenan,hah memang senang la hidup,duduk rumah goyang kaki,jadi mem besarlah.lepastu kalau kena tinggal dengan husband?menangis lah airmata darah,haha so!moral dari cerita yg tak berapa nak cerita ni,kaum wanita zaman sekarang memang tak layak untuk berada dirumah,lebih-lebih lagi untuk berada didapur.bukan aku nak mintak or ajak kaum wanita jadi derhaka kepada suami or sape2,cume aku taknak kaum perempuan kena bodoh-bodohkan lagi,yang si isteri punyalah setia,solehah,taat kepada suami kat rumah jage anak 7 8 orang.yang si suami katenya kerja tapi duduk berdating dengan 'awek'.boleh gitu?sakit pulak hatikan,lepastu 'awek' tu orang indonesia.memang low taste sungguh lelaki malaysia ni.

*gambar yg tiada kaitan*


p/s tunggu!ade smbungan :)