Syukur

Selagi namanya manusia selagi tulah takkan pernah berpuas hati dengan apa yg die miliki.sedangkan Allah dah bagi yang terbaik untuk die,die masih kabur untuk mensyukuri,sehingga die kehilangan yg die ada dan kemudian itu barulah die sedar.

Kala itu,sedar pun tak guna.terlambat.tapi depends on situation jugak

macam aku,aku taktahu aku ni boleh dikategorikan manusia yg bersyukur atau tidak.MashaAllah.

baca dulu cerita aku,baru korang paham maksud aku diatas.

Macamni,semenjaka ku sambung belajar dekat IPT nih,aku rasa persaingan yg amat ketara.jauh beza daripada masa high school dulu.amat jauh beza.dekat sinilah aku betul-betul rasa yg aku pergi menuntut ilmu,kat sinilah aku rasa yg aku betul-betul nak kan ilmu.berebut,sampai cemburu yg amat  dengan markah test orang lain yg lagi tinggi daripada aku.sampai kutuk diri sendiri.

"Cha,kau tak malu ke?Siham dapat 93 Naz dapat 97 untuk test BI,kau?80 je?mana lagi sepuluh markah?"

sampai satu tahap,aku rasa diri aku banggang sgt,aku mesej Mak.

"Mak orang dapat 74 je test td,Siham Naz 80lebih.Mak reply,nak buat camne takde rezeki.next time belajar kuat sikit"

Aku sendiri pelik,dulu masa form5 aku tak kisah sesiapa pun dapat markah tinggi.laani aku sangat dan teramat kisah semua tu.aku taknak kalah daripada orang lain.Aku nak pandai mcam orang yg pandai.Dan aku guna markah rendah aku tu untuk aku motivated diri aku sendiri.

No comments: