halaman lama memberi pengetahuan baru

Semalam,aku menyelak majalah remaja keluaran 15 Oktober 2008.hui lame uh berlalu,huhu oleh kerana aku pn da lame tak bli majalah baru.so majalah lame tu pun aku hentam bace je.hehe
Dalam aku selak-selak kau terbace satu article.hehe.aku mahu tnye korang,korang-korang yg sedang bercinta,DIMANA POSISI CINTA KORANG?hah jawab,jawab..
Betul tak kalau aku ckap yg semua org boleh jatuh cinta dan boleh melafazkan cinta kpd org yg die syg,tp tak smua org tau ap makne cinte,syg,kasih dan sbgainya,,kn kn kn?hee.cinta yg terjalin tu pun korg kdg-kdg tak tau brlandaskan ap,
So tugas aku kt sini untuk menerangkan di mana letaknya posisi cinta korang,,jom bace!


Cinta kilat
korang mencintai someone uh disebabkan dorg uh berparas yg elok!betol tak?heekebiasaanya cinta ni muncul dgan pantas tanpa korg sedari ia muncul.cinta pndgan pertama trmasuk dlm cinta ini.

Cinta mainan
Hah cinta ini pulak muncul olehperasaan yg hanya mau untuk memainkan prasaan psngan untk kpentingan sendiri.cntohnya korg saje-saje nak main-main,atau pn saje nak ushaatu pun saje nak test market!huhu,korg yg termasuk dlm cinta ini layak untuk dilabelkan sebagai palyboy dan playgirl.huhu

Cinta persahabatan
Hah!yg ni aku suka.hee cehhh aku pulak sibuk.hurm cinta pshabatan ini tjalin tanpa disedari,dimulai dgn sebuah pshabatan kemudian lama-kalamaan prsaan cinta itu timbul kerana kedia-dua mersakan memerlukan antara satu sama lain.dan timbul lah bibit cinta,kasih,dan sayang.

Cinta logik
Hah dalam cinta ini pulak agak tak patut bg aku.hee.tapi kite bace dulu,cinta ini wujud oleh kerana sesorg itu ingin mengambil keuntungan dan kelebihan sesorg uh untuk kepentingan die.contoh yg aku boleh bg la si die tu sorg yg pandai dan top lah kat skolah.secara tak lngsg kalau korg cple dgn si die korg pun akan turut top and hot!huhu

Cinta mania
Hah,cinta ni pulak bg aku cam memeningkan kpale.hehe tp aku lebih suke posisi cinta cmni.ade korg yg pnuh posesif dan penuh rase cemburu berlebihan trhadap psgan korg.bg korg pasangan korg itulah satu-satunya tmpt korg untuk bergantung dan bg korg,si die wjib untuk disisi korg walau apa pun keadaan.

Terakhir,

Cinta buta
Hah!bagi aku cinta posisi cmni ag parah!huhu.cinta cmni mmbuat seseorg uh snggup brkorban demi org yg tersyang,sehingga kan korg tak pduli yh korang terkorban.tp yg bgusnya posisi cinta ini,mencintai seseorng tanpa mgharapkan balasan.paling pntg adalah dpt mmiliki org yg cicintai.

sememangnye majalah REMAJA bukan je bg korg hiburan tap! pengetahuan!so,selamat membace
dan inilah kulit muka depan majalah REMAJA yg paleng best aku beli.



No comments: