MK's friendship never end

Assalamualaikum semua,selamat kembali untuk aku sendiri sebabnya memang seingat aku dah lame aku tak mengupdate belog,ape lagi nak menyolek-yolek kan?tak macam korang-korang,aku tabik spring pring pring sangat2 sebab rajin berblogging ni,okay dulu aku pun rajin sebenarnya  nak mengupdate,lagi2 mase zaman sekolah dan zaman Giatmara dulu,tapi bila dah jejak kaki kat kaki dekat politeknik seberang perai ni,terasa diri ni sibuk sangat,mengalahkan Datin sri Rosmah mansor,haha.*okay tu berangan lebih*.terlalu sibuk dengan esaiment yg menimbun,dengan kuiz dan test yg kadang2 buat aku tension.okay sebenarnya takdelah terlalu tension sangat,aku sendiri yg membuatkan benda tu menjadi tension,yela bila belajar last2 minit,lepastu tak dapat jawab,mulalah lepastu dapat markah rendah,lepastu mula nak menyesal tapi masa tu memang tak gunala kan?tapi takpe,itu semua patut aku terima sebabnya salah diri sendiri,bukan salah orang lain,ape nak buat?terima jela kan?Redha :)

semester 3 telah pun menutup tirai,masa begitu pantas berlari sampai tak sedar,sekejap je dah habis semester 3,semester 3 adalah semester yang penuh dengan asam garam,*sorry ayat sastera sangat*.terlalu banyak garam menjadikan hidup ini masin,terlalu manis membuatkan hidup ni teralu manis sampai kena kencing manis,kadang-kadang keadaan sebeginilah yg bagi kita 1001 kenangan yg mungkin kenangan manis,mungkin juga kenangan pahit.bagi aku,semester 3 inilah yg mengajar aku untuk lebih menjadi matang,*sometimes*.ape2 pun yang berlaku semester 3 ni aku nak lupakan,aku anggap benda tu tak pernah jadi,aku anggap aku tak pernah lalui,dan aku tak pernah kenal dengan kau orang, semoga kau bahagia dengan cara kau :)

okay stop cerita benda yang tak penting,bukan untung ape pun cerita pasal tu kan?pedulikan,pedulikan :).okay marilah kita sambung bercerita,tapi cerita ni sedih sikit sebabnya baru aku nak kenal erti kawan sejati,kawan yang betul2 ade untuk aku bila aku nak nangis,bila aku nak ketawa.since aku habis sekolah,aku  memang dah takde kawan rapat,aku lebih selesa kawan dengan semua orang,open.tapi taktau pulak ade orang yg terasa dengan aku,bila aku rapat dengan Ika,aku tak pernah kisah dengan siapa kawan2 aku nak berkawan,walaupun dia kawan selalu dengan aku ke ape ke,sebab bagi semua ada hak sendiri nak berkawan dengan siapa,sedangkan mak ayah kita pun tak larang kita nak berkawan dengan sape,asalkan jangan berkawan dengan orang yg tak baik,tapi kenapa bila aku rapat dengan Ika ade orang jeles?OMG!!ape kepeliknya la,aku pun tak paham--'/ ,tapi lagi menyedihkan bila aku dah rase rapat dengan ika,dia pulak nak pergi,nak pergi tinggalkan kami the MK's ,aku memang taknak dia pergi sebenarnya,gila kau,dah semester 3 kot,dah nak final exam pulak tu,semester 4 pergi LI,sem 5 6 kita habis belajar,konvo reramai tapi dari ape yg kau cerita mak ayah kau happy sangat bila kau dapat SPA tu,aku memang tak boleh nak cakap ape lagi,aku boleh menangis je dalam hati.seriously,aku nangis tau,kadang2 aku nangis mase solat,tapi bukan aku sorang je sedih,MK's yg lain pun sedih jugak,lagi2 farah. takpelah,yg penting kau bahagia,kami sentiasa doakan kebahagiaan kau :)

dulu kawan aku lain,sekarang sahabat aku lain.kawan dengan sahabat ade perbezaan yg mungkin susah kita nampak,sahabat yg selalu ade untuk kita mase susah dan senang,nangis dan ketawa,bukan penting kan dri sendiri semata-mata,patut ke mcam tu nak digelar kawan?ye memang betul macam ape yg aku ckp,kalau duduk dekat memang selalu bau busuk,kalau jauh barulah ade wanginya sikit,bila dekat kita tahu mcam mane perangai orang tu kan?tu yg kadang2 meluat kan?sorry kalau perangai aku ade buat au meluat,tapi kau jgn lupa,kau pun banyak buat aku meluat dengan perangai kau,yela aku kan jahat macam kau ckp dekat kawan aku "kau tak kenal echa lagi macam mane,nanti korang kenal la",bajek kau baik sangat?perangai pun mcm hareee,kenapalah aku tak kenal perangai kau mcmtu dari dulu ya?OKAY FINEEE ! huhu..past is past,takde guna nak dikenang cerita yg lepas kan3?now aku ade kawan2 yg boleh ade untuk aku susah dan senang,Insha Allah.walaupun mcam2 perangai ade,tapi aku seronok kwn dengan korang MK's :)

aku bakal merindui korang MK's :*