Pengalaman adalah guru kehidupan


Assalamualaikum semua,seperti biasa aku akan mulakan segala bebelan aku dibelog ini dengan basmallah,agar tiada gangguan dari syaitan yang dilaknat,tiadala unsur-unsur atau ada kata-kata yang kurang baik aku gunakan.insha Allah.berkait juga dengan cuti semester ini,masih lagi cuti sem,cuti sem,dan cuti sem *konon macam aku sorang yg cuti* okay sape yang tak suka boleh *angkat kaki dan menuju ke perigi buta*.yela memandangkan cuti sem ade lagi lebih kurang  2 3 minggu lebih sahaja lagi,dan selepas itu aku akan mula bertugas di Majlis Perbandaran Pasir Gudang untuk menjalani Praktikal disana.Alhamdulillah aku mendapat tempat untuk Praktikal yang dekat dengan rumah,dengan menaiki pengakutan awam dengan jarum  jam berputar  selama 15 20 minit aku sampai,bersiap sedia untuk berbakti.berbakti apakah?aku manalah ade pengalaman berkerja di office ni,aku ade pengalaman berkerja sebagai operator je disebuah kilang dahulu,itu pun suka-suka.tengok kawan-kawan semua berkerja,so aku pun taknak kalah.dan aku mendapatkan pengalaman yang sangat bernilai.tak terbeli dengan wang ringgit,kepenatan,keperitan.yola cuba engkau bayangkan,kerja 12jam dan tanpa duduk,sedangkan kita dengar lecturer membebel 2 3 jam je dihadapan sambil duduk pun dah letih macam kekurangan darah.oleh kerana terlalu penat,aku selalu mengadukan nasib aku dekat ayah,dan ayah pun berkata “korang dah tahu kan penatnya macam mane?habistu korang nak kerja kilang sampai tua?sebab itulah ayah suruh korang belajar pepandai,dapat kerja bagus-bagus.tapi korang taknak dengar,korang degil” *okay part tu aku kurang gemar untuk dengar*.aku bukan degil,aku tak degil.cumanya aku sering lalai,lalai dengan handphone,boyfriend-boyfriend *konon*.salah satu keburukan memiliki handphone seperti inilah,bila ada handphone kita akan selalu main mesej,dengan sape-sape pun layan.lagi-lagi adik-adik yang baru nak naik tu.mulalah gatal satu badan.okay tak dinafikan aku pun dulu macam tu,ketika berada di tingkatan 1 tapi tadelah tahap gatal yang kritikal,masih boleh diubat.