Fening Fening

Assalamualaikum semua,so camne puasa untuk harini?mestilah okaykan,tu pun kalau bangun bersahur lorh,kalau yang tak bangun bersahur tu mesti dah lemah longlai je badan,lagi-lagi perut tu.biasalah kan.sebenarnya aku taktau nak cerita ape,ketika aku menaip ni pun,aku belum ade tajuk lagi untuk entri ni,hmm lebih kurang main pakai taip jela,last-last nanti barulah tahu ape ceritanya.disebabkan terlalu bosan,so inilah kerja aku,layan facebook pun sikit punya bosan lorhh,nasib baik ade jugak blog tempat aku membebel.minggu ni dapat cuti lebih sikit iaitu 3hari,sebab hari isnin ni ialah hari Nudzul Al-quran,Penang pun amik cuti ni so kami yang menuntut ilmu kat sini pun diberi cuti,rasenya semua negeri kot amik cuti ni,memandangkan cuti yang agak lama,jadi kawan-kawan aku yg rumah dekat tu pun amiklah keputusan untuk balik ke rumah,yela nak berpuasa dan berbuka bersama keluarga tercinta,mase first puasa haritu tak dapat balik,hmmm untungla,dan aku masih tak untung lagi sebab aku tak lagi cuti ni,hmm bukan taknak balik tapi aku rase membazir waktu dan kos jugak,yela sebabnya cuti dalah sekejap je,masa yg diambil untuk aku smpai Johor u pun makan mase yg agak lama.lagi pun nanti raya aku balik jugak lagi kan.hehe of course la!sape yg taknak beraya bersama keluarga.

sebenarnyakan sejak dua menjak ni,aku agak macam tertarik dengan satu benda ni,tapi aku malu nak ckp.hmm biasa memang cmni ek?kalau nak kepada kebaikan mesti malu,mesti segan.hmmm ntalah,bagi aku,aku belum sure sekuat mane,sejauh mane keinginan aku nak berubah.means berubah kepada seorang muslimah yg lebih soleh dan lebih dihormati.aku akut,bila aku berubah,aku ditertawakan oleh kawan-kawan aku yg kenal aku sebelum ni mcm mane,aku takut dengan macam tu semangat aku jadi down,aku taknak orang berfikiran buruk tentang perubahan aku.seriously aku cakap,aku sendiri suka tengok kaum sejenis aku tutup aurat dengan lengkapnya,manis,sejuk je mata memandang..

Aku bila.....?teringat kata ustazah,perubahan tu memerlukan pengorbanan.
bg aku perubahan bukan saja dari pemakaian tapi dalaman.InsyaAllah :)

No comments: