selamat hari raya 2012

selamat..hari raya...hari untuk kita bersuka ria...setahun hanya sekali..merayakan hari yang mulia ini..lalalala.

Ehemmm3,dah lame rasenya tak bernyanyi sakan*okay tu semua dusta,taktau mase mandi nak nyanyi,mase nak makan nyanyi.mase belajar menyanyi,mase tidur pun nak menyanyi,hah tu limited sikit,sebab roomate aku sorang je yg beruntung sebab dapat dengar aku menyanyi mase tidur,ngee okay aku memang kuat mengingau mase tidur,memang aku akui,penat sgt weyh tu yg sampai cerita siang smpai terbawak dalam tidur.okay jangan biarkan aku menyanyah lagi,bagilah aku ruang untuk aku menceritakan segala yang berlaku keatas diriku,cehhhhhh!ayat bahasa Malaysia habis,hahaha,okay cmnilah mehlah aku ceritakn sikit kenangan-kenangan yg tak berapa nak indah aku mase nak balik berhari raya bersama keluarga sehinggalah aku balik semula ke Penang yg tercinta sangat ni*konon-konon :P

hati siapa yang tak bergumbira bila dapat pulang ke kampung halaman berjumpa sanak saudara,ayah bonda di hari yg mulia hari raya,eh3!apasal macam lirik lagu je?hee hentam jela labu,memang excited sangat-sangat nak balik mase hari jumaat tu,dalah kami berlima je balik yang paling akhir,yang lain semua dah brangkat awal-awal*sungguh tak aci :(,tapi ape nak buat dah tiketnya lambat,tapi okaylah drpada tiket habis,lagi melopong beraya kat tempat orang,kalau beraya kat luar negara best jugak :D.

ecxited jugaklah duduk dlam bus tu kn nak balik,sedang syok-syok duduk adelah orang pmpuan datang kat aku dan farah,"ni tempat saya,tengok tiket,a'ah la beb tempat die,habis mane tempat kita??manelah aku tahu,okay masetu memang dah macam orang kena sawan sikitlah,yela mane tak sawan,buatnya tade tempat macam mane?ahhhh tade,kalau tade pun aku nak ade jugak,aku dah bayar tiket tu tau,ingat aku sangkek ape?!!die bayar balik rm1000 pun aku taknak maik*okay tipu lagi!haha.aku amik jugak tapi aku nak die carikkan bus lain,asalkan aku dapat balik Johor.tapi nasib baik,kami dpat jugak seat,walaupun kat nun jauh belakang,tapi okaylah sebab bus tu 2 tingkat tadelah rase sangat tayarnya,huhu.okay,habis cerita pasal seat,Alhamdulillah selesalah jugak,tapi ade pulak yang spoil..boleh pulak pakcik tu drive macam siput sendut kena ikat,gila punya perlahan,orang-orang ni datang die baik,baik sangat.cuba datang tumbuh tanduk die,hah memang tekan minyak tak ingat Tuhan.ish3!kes aku ni,si pakcik tu drive punya lambat,aku duduk dalam bus tu rase nak turun je berlari.sakit pulak hati kite ni hah!*sambil urut-urut dada*dah perlahan tu dala..boleh pulak nak jalan jauh dari Penang ke johor sorang je pemandu,tade pemandu lain.banyak punya andailah aneeeee.huh..akhirnya sampai jugak tanah johor,mase kat highway machap ke ape ntah,aku pun tak pasti.boleh pulak pakcik driver aku tu langgar lori yang rosak kat tepi jalan tu,ya Allah nasib baik nyawa aku tak melayang,enkau gilo ko hah?terkejut kami kat atas,dah riuh semacam dah.le[astu ade lagi bala datang dapat satu bus dengan bangsa india yang macam berokkk!hah amik kau,geram pulak aku.dala memekak,lepastu boleh pulak die tidur angkat kaki letak kat tengah-tengah seat aku,tak ke kurang ajar?kuku kaki die punyalah panjang!masyaAllah..dorang duduk memekak sampailah ke larkin.ishh naik pekak telinga aku..tak aman nak tidur.ahh!tapi buat dannnggg je,akhirnya sampai jugak Larkin.balik kampung ooooo balik kampung oooo balik kampung hati girang :D

macam tula kisah aku balik beraya untuk tahun 2012..bye Assalamualaikum dan salam aidilfitri


No comments: