Aku


Amaran.ini amaran keras,dan mungkin ini adalah amaran sekeras-kerasnya.sebuah entri yang mungkin bosan untuk dibaca,dikarang oleh tuan blog ini dengan prinsip “ini blog aku,ada aku kisahkan orang lain?,aku kisahkan orang yang kisahkan perasaan aku.aku juga kisahkan perasaan mereka.bagi individu yang tidak sebesar zarah pun kisahkan perasaan aku diharap anda move out dari kawasan aku.eceh nampak tegang dan serious mukadimah aku kali ini =).oh no,anda dan anda tidak perlu gusar dan takut.sebab perwatakan aku bukanlah seorang yang serious,sapa yang dah kenal aku mesti korang happy punya.erkk?happy ke?mungkin mulut korang letihlah kot sebab aku ni jenis manusia yang banyak cakap,bila banyak cakap banyak gosipnya.tak kurang banyak juga dosa kering yang aku kutip.sungguh vangang.aku yang vangang bukan korang.aku sorang.aku mengaku.

Tapi sebaliknya dengan dosa kering dan dosa basah yang aku ada bukan menjadikan aku seorang hamba yang sentiasa ingin terus-terusan hanyut dibuai gelora keseronokan duniawi.aku bukan ingin mahu bermegah dengan dosa yang aku punya.ini hanya pengkongsian hidup.ini semua dunia.tidak sama sekali akan kekal.dunia sudah tua.sudah berjuta-juta,berbillion-billion hayat si bumi ini.namun sedarkah kita?sedarkah kita tentang kiamat.

Dahulunya sewaktu aku berumur dalam belasan tahun,aku ada tonton sbuah cerita yang bertajuk “kiamat sudah dekat”,cerita indonesia.pelakonnya juga semua pelakon indonesia.tapi aku hanya menonton tanpa memahami tajuk itu.aku tahu hari kiamat itu wujud.aku islam.

Tapi sejauh mana aku beriman dengan hari kiamat itu.i meant,kenapa aku takut dengan hari kiamat,kenapa aku takut masuk neraka,kenapa aku takut dengan siksaan kubur tapi sedangkan aku yang undang semua kemarahan Allah.Tuhan yang Maha Satu.kenapa?kenapa bibir takut tapi hati tidak?

note kaki: Entry akan bersambung..

No comments: