Tips melupakan orang yg pernah kita sayang


Holla..hye semue, pernah x kita nak lupakan seseorang yang kita sayang tapi xboleh?xkiralah sape pun,tapi tips aku ni lebih untuk melupakan exkekasih,hehe...tips kat bawah nilah yang aku buat:)

Sibukkan Diri
Melupakan si dia memang payah,tap kita boleh sibukkan diri kita dengan aktiviti harian kita. Kalau aku dekat u,aku akan sibukkan diri dengan aktiviti u,kalau korang dekat mane2 pun join jew ape2 aktiviti,konfem korang dah boleh lupakan si dia slowly.

Fikirkan Kelemahan Dia
Haha..memanglah nampak macam lawak kan,tapi betol!memang berkesan taw.Ala xkan dia xde kelemahan langsung,mesti adakan?contohnya suka sakitkan hati kita ke,kurang bijak ke,xkaye ke..adusshh lebey2 plak aku ni.

Berkawan dengan orang lain
Jangan disebabkan dia,kita dah serik untuk cuba berkawan dengan orang lain. Kita boleh cuba or terima orang lain yang lebih serius dengan kita,bukakan hati tu..janganlah degil sangat,mungkin kawan kita sekarang ni lebih baik dari dia..sape tau kan?

Jangan Bersendirian
Maksudnye kat cini,kita mestilah selalu duduk kat ramai orang n bergaul dengan orang,jangan selalu duk sendirian,sebab bila sendiri kita akan teringat balik si dia,so banyakkan bergaul.

Doa
Kadang2 semua yang kita buat tetap xberhasil,jadi kembalilah pada tuhan. Berdoalah agar kita dapat melupakan dia. Dan mintalah agar kita diberi jodoh yang lebih baik.:)

p/s: tips ni memang berkesan,sebab aku dah try,,hehe..insyaAllah:)

No comments: