Mathematics

Rasanya dah lama jugak aku tak mengupdate blog.mungkin busy?mungkin ketiadaan idea untuk menulis dan membebel apa?ya ya ya you're right,memang aku busy,busy dengan latihan industri yang membosankan,yes!latihan industri sangat membosankan tapi nak buat camne kan?latihan industri adalah satu prosedur bagi pelajar Politeknik selesaikan sebelum mereka layak untuk mendapatkan segulung Diploma/Sijil.okay insyaAllah kalau takde aral melintang dan apa-apa halangan next year on june aku last semester.yehaaa!aku dah tak payah stay jauh dari keluarga,tak payah jauh dari johor,tak payah nak naik bus lelama,bangun tidur bangun tidur baru sampai.dah tak payah semua tu,aku dah tak payah nak fikirkan masalah kengkawan dekat sana.otak aku pun tak serabut beruk,asyik nak memikirkan benda yang ayam-ayam macam tu,ya tahap masalah yang aku alami pada semester lepas aku rasakan levelnya adalah pada paras ayam-ayam.maksud aku ayam-ayam disini adalah masalah yang sangat kecil tapi kerana berjauhan dari keluarga membuatkan hati aku kadang-kadang kecil dan kadang-kadang besar.aku pun jadi gembeng dan cengeng nak mampus bila jauh dari mak ayah,maksudnya bila aku dekat Penang.

ingat lagi mase semester 1,aku menangis-nangis call mak hanya disebabkan aku tension study math.buat pengetahuan korang yang membaca,aku adalah manusia yang kurang sangat kurang gemar dengan subjek mengira dan memerlukan pengiraan,aku tersangat benci.masa high school dulu pun aku memang tak boleh go dengan maths thats why aku tak amik add math.tapi Alhamdulillah dalam SPM aku lulus tu pun c saja,tapi aku bersyukur sesangat.sangat-sangat.thanks Allah.

tapi yang peliksnya bila aku continue study dekat politeknik dan aku rasa semua kos mesti ada maths kan?tak kiralah business kah,islamic banking kah,kalau engineering of courselah kena ada maths,nak jadi apa kalau takde maths harharhar.dan untuk kos it pun ada maths,tuptuptup bila lama kelamaan aku jadi minat dengan maths dan aku rasekan maths tu kacang goreng bila kita betul-betul faham dan minat.ya betul kata azie.aku ingat lagi kata-kata dia.masetu aku tanya dia,apa tips dia asyik DL setiap semester,wehh course dia tu bukan sengkek-sengkek course.dia amik course stastistik,budak-budak calculator,bebudak mathsian.azie memang dari sekolah dulu minat maths.dia kata maths senang,hmm senanglah sangat.aku dok punya give up sampai masa spm pun aku buat ala kadar je harharhar,aku dok toleh dia yang denag khusyuk menjawab soalan maths sampai tak angkat kepala.aku?aku setengah jam dah siap,dah boleh relax awal harharhar.kalau diingat balik,kalau aku jadi mak ayah dah lama aku tendang aku ni,pemalas taknak usaha langsung.tapi takpela aku still bersyukur sebab aku masih dapat tempat untuk study dekat poli,maths aku mase dekat poli pun masa sem 1 sem 2 takde yang corot pun semua lulus tanpa c .

 

No comments: