Kurang pandai


Assalamualaikum semua dan selamat malam.korang semua apa khabar?adakah sihat-sihat belaka?sudah makan ke belum?sudah tidur ke belum?sudah mandi ke belum?amboi banyak benar sudah aku kan?kalau cmni sampai ke subuh esok pagi pun tak sudah muahahahahaha :D.amboi gelak besar ya?okay ape gelak-gelak,ketawa-ketawa untuk menghilangkan stress tapi jangan pula sampai menghilangkan kewarasan anda nasihat ini disampaikan oleh Dr Aishah.cewaahhhh!doktor haktuiiihhhh,belajau pun entah ape-ape ada hati nak ade gelaran itu Doktor?apakah itu?hee :D.”kau tak terasa ke echa yang diri kau tu kurang sangat ilmu nak dibandingkan dengan orang lain?jangan katekan doktor nak jadi technician kilang pun belum tentu layak.hah”,kate Mak Ton *bukan name sebenar,hanya watak sementara*.mak uuuuu melampau sangat gua lagsung tak layak nak jadi technician,abis aku layak jadi ape?.”kau layak jadi bos je echa,”kate Pakcik Bodek.bos apekah???lagi haramm kalau nak membodek saja.haha :D.situasi diatas hanya lakonan semata-mata dan sekaki-kaki tiada kena mengena dengan yang masih bernafas,yang bernafas melalui tiub dan yang telah tidak bernafas.situasi diatas aku kaitkan dengan diri aku sendiri,kemanakah akan ku khidmatkan kudrat  diriku yang kerdil ini pergi.setelah 3 tahun aku berhempas pulas,terlentang,tertonggeng,terlungkup dan sebagainya demi segulung Diploma,diploma je pungg ingtkan Ijazah ke Master ke Phd ke kan.lu bual gempaklah cha!macam pandai sangat.dengan ini aku mengaku yang aku ni memang kurang pandai,aku tegas pade perkataan KURANG.kalau orang lain dapat A aku hanya dapat B,hah camtulah.aku mengaku ni yang aku ni kurang pandai bukan untuk memalukan diri sendiri,tetapi aku taknak jadi seorang yang berlagak atau ter ACTION lebih pandai pula kan?tapi kalau betul-betul pandai baguslah,sejuk perut.hati,limpa,hempedu mak,umi,mama,ibu korang.yela,ibu mane yang tak bangga dapat anak yang bijak-bijak belaka,kan?kalau mak dan ayah aku mesti bangga gila dengan aku,hee terserlah muka kebahagiaan depa.

semester 3 ni aku taktaulah nak dok habaq dekat depa camna pasal result aku nanti.aku takut menghampakan dorang,tapi nasib baiklah aku ada adik-adik yang lebih hebat otaknya dari aku,bersyukur sangat-sangat aku ade dorang.so kalau memang tak Berjaya untuk mengembirakan mak ayah dorang ade untuk membahagiakan dan mengembirakan mak ayah.bila dah tamat alam persekolahan barulah aku merasakan saingan yang bergitu sengit diantara semua manusia didunia ini demi merebut ilmu dan menjadikan diri sendiri lebih berguna dan dipandai tinggi oleh masyarakat,dengan memiliki wang,pangkat yang tinggi tapi bukan bertujuan untuk menjadi sombong bongkak,kalau niat awal-awalnya tak baik memang sampai kesudahnya takan baiklah ape yang kite terima.tapi kadangkala niat yang kite pasang,yang kite sangka baik pun belum tentu termakbul,sebabnya Allah itu lebih mengetahui yang terbaik untuk hambanya.Cuma kita je taktau,Cuma kita yang sering terleka.sedangkan segala petunjuk ade didepan mata.aku cerita bukan untuk nak tagih simpati,bukan jugak untuk memalukan diri sendiri dan bukan juga untuk diketawakan.tapi jika ada yang rasekan ape yang aku lalui,ape yang aku terima ini lawak,maka ketawalah korang sampai terputus urat kentut pun aku tak kisah.ape dehal?ini hari aku,esok lusa?ade korang tahu hari siapa?kalau ade sila email dekat aku Nuraisha.azzan@gmail.com bagi aku num akaun korang,aku nak hadiahkan rm50,*kedekot betul  huhu =D*.

ini untuk keberapa kalinya ya?aku pun lupa,aku ditipu lebuh mudah untuk memahami cerita ni ialah dipermainkan oleh manusia durjana yang berjantina lelaki,see bila kita bodoh memang senang untuk orang yg bijaksana tipu kita.sehinggakan ape yang dia katakan aku percaya,bodoh tahap apakah kau echa?tahap dewa?dia kate hp rosak,dia kate keluar ade discussion group kau percaya,semua dia kate kau percaya?tapi semuanya memang celaka!memang celaka sape yang tipu aku,aku rasa bukan orang bodoh mcam aku ni saja yang marah kalau ditipu,orang pandai,orang gila,orang miskin,orang kaya,orang islam,orang kafir,orang yang dah nak mampus tu pun marah.kalau aku ni tak cukup bersabar dah lame aku maki kau,setakat nak sebut binatang hidung kembang keatas tu sikit tade hal la,setakat nak sebut ape yang kau pernah dengar orang tengah maki hamun pun aku boleh sebut demi nak tunjukkan betapa aku sakit hati sangat terhadap kau,kadang-kadang aku nak jugak doa,biar kau mampus cepat tapi aku ingat balik,tak baik mendoakan keburukkan untuk saudara islam sendiri.marah tu seperti api kalau kita biarkan kita main-main api tu silap haribulan kita duduk tersadai sekat katil hospital,renting akibat kebakaran,so solusinya apabila kita marah,sakit hati,sedih aku akan cepat-cepat buang dan lupakan segala ingatan aku dekat die.gila punya terkejut aku mcmne la perempuan die boleh contact aku,macam aku pulak yang berebut bf die,kalau si lelaki tu mmg bf die pun aku tak hingin nak rampas!hello ni cara aku,aku tak suka amik dan layan bf orang.tapi taktau kalau kau dah terdesak.aku memang tak patut nak salahkan perempuan tu 100%,.yang aku nak salahkan ialah si lelaki celaka tu!sampai hati tipu aku kan,ape salah aku?ape yang pernah buat dekat die samai die boleh tipu aku macamni?aku pernah curang?aku pernah layan jantan lain senyap2?semua tade!aku couple dengan kau,aku setia sampaikan setiap kali aku pergi kelas,aku tak pernah nak bersolek,pakai tudung,shawl cantik2 langsung tak hingin dapatkan perhatian atau pandangan dari lelaki lain.langsung tau!kalau kau busy,kau piker ad eke aku pegang hp main mesej menggata dengan jantan lain?takde tau!aku berkawan dengan kawan sekolah aku kau marah,kau jelous.ouh shit!sekarang baru aku tahu kenapa kau marah,kau jeles sangat.kau takut aku curang kan?tapi kalau kau boleh pulak ya?sangat bagus.kau memang terbaik.okaylah macamni,aku nak cerita panjang lebar pun buat penat je rasenya kalau cerita pasal kau.aku ni sorang yg kalau couple tersangat setia dan aku selalu kena marah dengan akak sedara yg dah mcm kakak aku sendiri.so,aku ingatkan kau ni baik dan tak sama dengan ex aku yg dulu,tetapi malangnya sama juga,jeng3!kesian…so sad =(

Tetapi!aku tak kisah pun.aku tak kisah kau buat aku,aku redha,aku terima.aku percaya Allah nak yg terbaik untuk aku.ade hikmah segala-galanya.sejuta kali ataupun kau melututlah kaki aku ni pun aku masih dah tidak akan pernah berlaku untuk aku maafkan kau,kau buat aku macam budak2 kecik senang kau nak bohong,ish3,kesian tau.untuk pengetahuan kau,kalau kau bace latak bace pun sikit aku tak kisah.1jam pertama saja aku menangis tau.

kesimpulannya,
*jangan terlalu percayakan orang ;)*jangan tipu orang,tak baik tau nanti sendiri yg susah ;)