Entry awal tinggalkan LI

Memang betul kata orang dulu-dulu

 “belum cuba belum tahu” “tak kenal maka tak cinta”

Tapi kalau tang yang “tak kenal maka tak cinta” tu orang muda terlampau kreatif dan peka terhadap sekeliling dan apa yg kami harungi,lantas menukarnya kepada 

“tak kenal tak cinta dah kenal macam haram J”.

very shit.sorry atas kemencarutan aku.

Aku taknak membebel mengarut pasal cinta,sebabnya sekarang ni aku rasakan yang cas-cas cinta kasih saying lentok-lentok,anje-anje tu semua takde dalam diri.yang hanya adalah cas elektrik yang aku masih rasakan sebab pagi tadi aku terkena elektrik,terperanjat woohh aku piker aku dah off semua suis computer so dah takdelah elektrik tapi still ada pada cpu.maybe power supply dia problems that why hanya pada power supply dia ja yang berelektrik.cewahh aku belagak macam hebakk je pasal computer.bolehlah daripada tak boleh.

Sebenarnya nak cakap,yang hamper sebulan je lagi aku nak habiskan LI aku.yup!aku mengaku yang aku tak sabar,sangat tak sabar nak habiskan LI ni.aku rindu Penang,aku rindu Poly,aku rindu Mk’s walaupun depa semua tak rindu aku tapi aku tetap rindukan dorang semua.selain tu juga,aku tak sabar nak habiskan pengajian aku dekat sana,aku nak stay terus dekat johor malas nak bermaustatin disana sini.dan paling penting aku tak sabar nak kerja,yeahhh tak sangka aku dah nak masuk alam bekerja.rasanya baru semalam aku amik SPM :D

Abaikan semua tu.dalam hidup ada suka ada duka.same macam apa yang aku lalui sepanjang LI dekat mppg.memang tak dinafikan sangat-sangat bagi aku pengalaman yg beharga dan sangat beharga.aku dapat jumpe ramai orang,orang yang lebih berumur dari aku dan dari bebudak dekat poly tu.kat situ jugak aku dapat belajar macamne nak hormat dorang.tapi aku bukan manusia yang baik,sebabnya aku akan hormat pada sesiapa yang hormatkan aku,aku tak suka orang pandang rendah dekat aku.tapi demi menuntut ilmu aku tak kisah akak dan staff dekat ofis aku pandang rendah,sebab aku pun mmg masih mencari dan meminta ilu dari dorang.yang aku kurang gemar bila ada staf daripada bahagian lain yang lebih2,hok tu aku mmg tak gemar.memang muka aku senyum je korang kata aku,korang dok laser2 mulut,tapi dalam hati ni Tuhan je yang tahu.malas nak cakap,nanti terlihat kekurangan ilmu aku disitu.agaknya kami yg praktikal ni akan sentiasa dibawah ea?eh hello,inshaAllah dengan berkat usaha kami ni semua,suatu hari nanti kami boleh duduk dan berpangkat besarlah daripada depa yang belagak bos je lebih.haishh kekadang makin tua,makin kurang pula adab.macam mana nak anak muda sopan santun,beradab dengan korang.pikir-pikirkan.
Sometimes aku ni jadi hati roti pulak,kekadang tersedih terperasaan lebih,tu yang membuatkan aku rasa macam nak berambus awal je dari LI ni,sangat tension bila takde kawan nak beborak takde kerja.tapi lama kelamaan aku rasakan aku ada kawan cumanya aku yang jauhkan diri,kak nurul,kaki la,kak mas,kak ija ada dekat ofis yang boleh aku jadikan kawan untuk berborak,share ilmu,minta ilmu.semua tu aku boleh dapatkan.

5 bulan tempoh berLI,bulan ke 3 terakhir baru aku rapat dengan dorang semua.sangat rugi,dorang semua sangat baik.sangat sporting.

Kak Nurul dialah yg rajin layan aku buat report,rajin jadi photographer sambilan aku,rajin ajak aku jejalan,makan.

Kak ila pun sama rajin layan aku berbual,ajak aku buat kerja.

Abg Amir lagilah rajin buat aku ketawa,dia tu macam senget!ade je lawak yang dia nak buat.lawak ala-ala bijaklah.lagi masetu aku tengah buat report dgn kak Nurul,then dia tengok dr belakang.dia tanye “eh report kena buat ea?”.aku pu jawab “takkan poly nak buatkan,lemak ah”. Pastu dia jawab “ea?bukan ke report polis buatkan”.aku dgn kak nurul pandang je dia “eh dia buat lawak pulak” haha.korang paham tak?hee.

Yang lain-lain pun best,cik hair yang kuat membebel dia sanagt menitikberatkan kebersihan ofis,cik Azrai jarang ada dekat ofis setiap pagi dia akan e ek e ek(berak) then kalau ada staf lain call nak cari kak mas ke siapa-siapa nanti dia akan cakap direct je yang “mas takde,dia berak”.Cik ijal senyap je,tak banyak cakap.kak ija pun sama tapi dia tetap best.bos aku pula,lagi relax cool memanjang

Apa-apa pun kenangan ni mmg aku takkan lupa sepanjang aku berLI dekat mppg.sebulan lagi habis,aku taknak habis.entry ni bertentangan dengan entry sebelum ni :(

Kak Nurul,kak Ila dan Abg Amir

Maaflah gambar curi,hihihi :D


No comments: