Latihan Industri


“Weh tak sabarlah nak habis semester 3 ni,aku dah tak sabar nak LI !”

“Aku pun sama weyh,nak LI nak release tension study macam ni”

Ramai-ramai sokong. “BETUL BETUL BETUL !”.

Okay sekarang semua students poli tengah LI.so amacam?best?seronok?dapat release tension?haha =D

Tersangat seronok,tersangat best,tersangat release  tension dengan berLI ni.huh,dek terlalu seronok dan release tension la ni aku pening kepala daripada bulan lepas sampai sekarang tak baik-baik.hampir berjuta ubat aku telan *TIPU :P* aku dah muak dah dengan panadol tu semua.aku dah tak ingin nak cekik,melahap,memuntah kedarah si panadol tu!

Bukanlah aku ni pegawai Teknologi Maklumat yang handle satu bagunan ni pasal IT.aku juga bukan Juruteknik yang nak kena format,baikpulih semua komputer yang rosak.bukan juga Bos dekat Bahagian Teknologi Maklumat ni,kalau aku bos memang aku tak datang ofis dah,aku bagi je semua orang bawah aku kerja.aku relax.sangat best.

Aku hanya Pelajar Praktikal yang duduk menahu,duduk mendongak dagu,duduk menghadap laptop membajekkan diri  supaya nampak busy.eh memang aku busy apa!aku busy nak buat sistem Twitter dan juga sistem Facebook,kau pikir senang ke nak buat sistem tu?naik gugur semua rambut aku tahu dak?=D
Dipendekkan cerita grrrrr! Li sangat membunuh aku.aku tension,aku stress nak menyiapkan report akhir.kenapa aku rasa aku je yang sibuk dengan report akhir ni?aku tengok orang lain relax ja.hmm untungla korang yang dah siap.aku ni masih gelabah monyet nak siap.bila dah tension semua orang aku nak marah,yang jadi mangsa adik aku.muahaha.kau gila nak suruh aku marah ornag dekat ofis ni?kau nak aku gagal LI?memang mampuslah aku nak repeat LI.taknaaaaaaaaakkkkkkkkkkkk!Alhamdulillah aku masih belum ada repeat apa-apa paper sepanjang 2 tahun ni.mintak-mintak dijauhkan.

Aku ni manusia yang cepat give up,cepat marah,cepat mengelabah kalau berkaitan kerja-kerja Poly.i mean esaiment dan segala report.mase semester 1 ,2 ,3 esaiment aku akan ku pastikan kemas,cantik,comel,padat dengan jawapan yang sepatutnya.aku tak suka kerja-kerja yang selekeh.kalau berkenaan dengan waktu penghantaran jugak aku tak boleh kompromi dengan diri aku sendiri,aku takkan hantar esaiment lambat daripada orang lain.bila orang lain dah start hantar,then aku tak hantar lagi hah mula aku gelabah.
Sekarang ni tinggal lagi sebulan lebih je aku nak habiskan dan siapkan report akhir aku ni,kalau tak siap mampus.memang mengundang celaka.aku kena siapkan juga!kena!

Teringat senior aku cakap,

“Doa,mintak dengan Allah supaya dia permudahkan”.Alhamdulillah,aku punyai senior yang mampus berikan aku semangat"

Cepatlah berlalu wahai LI L

No comments: