Mimpi

Malam tadi aku bermimpi,mimpi tu buatkan aku tak boleh tidur lena.kejap-kejap terjaga,dan aku duduk sambil garu-garu kepala dengan rambut yang mungkin ala-ala kak limah.mata aku tak boleh angkat dek sebab terlalu ngantuk.yela,kau bayangkan dalam pukul 3 pagi aku boleh terjaga.tapi bukan pukul 3 pagi tu je,aku tak pasti pukul berapa seterusnya aku tersedar.

Kenapa mimpi tu boleh buatkan aku tidur tak lena.lama aku berpikir,itu bukan mimpi yang indah bukan juga mimpi yang best dimana aku dilamar atau dingorat oleh Abang tu.tapi yang pasti dalam mimpi aku tu ada Abang tu,aku tak pasti apa motif dia muncul dalam cerita mimpi aku malam tu.kenapa dia muncul?kan best apa yang dalam mimpi tu jadi kenyataan.

Kenapa aku boleh mimpi dia?kenapa aku tak mimpikan orang lain?mungkinnnnnnnnnnnnnnnn,aku terlalu ingat dan berperasaan dekat dia kot.kotlah!

Aku memang macam ni,sentiasa terperasaan lebih.aku taknak perasaan lebih macam ni tapi aku manusia yang punyai perasaan aku bukan binatang yang takde perasaan.maaf,aku bukan anak patung yang tiada perasaan.aku manusia yang diberi nama sebagai Siti Nur Aishah manusia yang berjantina perempuan,yang berperasaan dan yang lain-lain.bila aku minatkan seseorang aku akan setia meminati,bila aku sayangkan seseorang aku akan jujur dan terus menyayangi tanpa secubit cas curang.itu aku.walaupun aku minat Abang tu daripada jauh dan maybe ia hanya angan-angan but its okay.mungkin bukan jodoh =)

Aku tak terlalu fanatic sangat meminati abang tu,cumanya aku sellau teringatkan dia.ini amat poyo! I don’t know why,this feeling its killing me.

Dan abang tu yang menyerabut hadir dalam mimpi aku.yang buatkan tidur aku tak lena.

"Ya Allah,jika benar perasaan ini dekatkan dan jauhkan kami dari maksiat.Namun,jika bukan yang terbaik untuk aku,maka jauhkan"

Allah sentiasa dengar doa aku.segala yang berlaku yang Allah tunjukkan pada aku,aku lebih redha untuk terima.

walaupun abang tu belum dan bukan pun jadi boyfriend or pape tapi tak salah aku berdoa mintak petunjuk dari Allah.

Ini adalah entry yang aku sendiri "Eh betul ke kau ni cha?" (\m/)

No comments: