AJL 27

Assalamualaikum,selamat tengahari dan salam Ahad.hah harini dah hari Ahad??kenapa rasa sekejap sangat?ish aku tak puas lagi bercuti 2 hari cuti terasa seperti 2 minit ja duduk dirumah.esok Isnin dah start kerja semula.ish bosannya kerja.bosan bosan bosan,saya nak berhenti!hehe=) kalau bos aku dengar die dok buat gelak ja,yela mane taknya.aku ni dalah budak praktikal ja,sibuk nak berhenti kerja la apelah.mengalahkan staf-staf yg dah memang bekerja betul.setiap hari ade je kerja depa.tapi aku?kerja aku dok menahu saje,layan twitter,tengok orang buat kerja.hah tu jelah kerja aku sehari-hari tu yg nak buat report sampai pening kepala nak karang ape dalam jurnal yg besar nak mampus tu.amat membosankan.

tapi ade kawan aku,aku rasekan yg praktikal untuk kos die memang sangat tidak membosankan.sebabnya die amik kos filem dan digital kot,hah macam tula kot kos die,aku pun tak sure haha=).sekarang die praktikal dekat tv3,memang syok habis dapat jumpe artis dan sebagainya.kerja pun tak tension,cehh!tensionlah sangat.kalau aku pun kerja tak tension cumanya boring,boring tahap cipan!

malam ni berlangsungnya Anugerah Juara Lagu kali ke 27 tak silap aku lah,sebab aku pun jarang tengok tv.asyik dok terperap dalam bilik sambil mengonline.


Antara penyanyi baru yang terus menyinar dan layak ke Anugerah Juara Lagu 27 (AJL 27) termasuklah Amir Jahari, Bedroom Sanctuary, Mojo dan juga Shila Amzah. Namun begitu, Hafiz yang telah merangkul trofi juara pada musim lepas masih tetap berada di dalam senarai finalis untuk tahun ini dengan lagunya, ‘Ku Akui’ dan juga duet bersama Adira, ‘Ombak Rindu’.
Lebih menarik, Shila Amzah sekali lagi layak dengan lagu ciptaannya sendiri, ‘Patah Seribu’ selepas berjaya merangkul anugerah di Anugerah Industri Muzik ke-19 untuk trofi ‘Anugerah Lagu Terbaik’ serta trofi ‘Power Vocal Award’ di Shout Award 2012. Adakah kali ini penyanyi yang berusia 22 tahun ini sekali lagi akan mencipta sejarah?
Berikut adalah senarai lagu layak ke Anugerah Juara Lagu 27 yang akan berlangsung pada 6 Januari 2013.
Idola – Azlan & the Typewriter
Pelangi Senja – Stacy
Terukir Di Bintang – Yuna
Anak Kampung – Jimmy Palikat & One Nation Emcee
Ombak Rindu – Hafiz & Adira
Tanpamu – Amir Jahari
Lagu – Bed Room Sentuary
Teman Pengganti – Black & RJ
Ku Akui – Hafiz
Simetri – Hazama & Amy Seach
Andai Ku Bercinta Lagi – Mojo
Patah Seribu – Shila Amzah

agak-agak korang sape yg dapat merangkul gelaran juara?tak sabarnya nak tunggu malam ni,untunglah aril dapat pergi tengok ajl live depan bijik mata kau =).last mnute baru bagitahu aku yg die ade tiket lagi.hampehhh!

No comments: