Segmen | saya blogger Negeri...

Sebenarnya aku sendiri tak tahu kenapa aku seahrian ini rase macam asyik nak duduk menatap laptop je,asyik duduk mengonline.bosan barangkali,haha =).besok dah kerja,alorrhh!tak suka,malsanya nak kerja.sepanjang harini aku asyik blogwalking blog-blog yg comel-comel.seronok pula rasenya.baru sekarang aku rase seronok berbelog.ngeh3.padahal aku dah lame start berbelog.maybe sebab dulu aku banyak komitmen,yela kalau kat penang memang susahlah aku nak selalu update belog,banyak class lah,banyak esaiment lah,segalanya banyak.hehehe =).so bila aku free jelah baru aku rajin nak update.

harini blogwalking punye blogwalking aku terjumpe satu segmen.yang not bad untuk aku join,joib sesaja je pun :)segmen ni dinamakan saya blogger Negeri...



Terjah blog tuan punya segmen haha =) jumlah join ! http://www.fizgraphic.com/

Aku seorang blogger mentah yg berasal dari Johor Bahru.

                                     



Banyak yang best dekat Johor ni,kalau nak tahu kena datang dan lihat sendiri tempat-tempat yg best dan menarik.Antaranya ialah :


Air Papan (pantai), Mersing.

Ayer Hitam – Bandar Persinggahan bagi mereka yang dalam perjalanan dari Johor Bahru ke KL atau sebaliknya. Selain makanan ia terkenal kerana seramik. Aw Pottery terletak di sini..

Batu Layar- Pantai tempat bermandi manda.

Crocodile World, Teluk Sengat, Desaru – Terletak 20 minit perjalanan dari Kota Tinggi, antara tarikan pelancong ke Desaru.

Desaru – Pantai peranginan

Taman Negara Endau-Rompin – terletak berdekan pekan Endau dan bersempadan dengan daerah Rompin di Pahang.

Gunung Arong – Hutan simpan dalam daerah Mersing, antara tarikan pelancong yang gemarkan keindahan alam semulajadi di Mersing.

Gunung Belumut – Hutan rekreasi Gunung Berlumut antara tempat menarik di Kluang

Gunung Lambak – Juga dalam daerah Kluang terletak kira-kira 5 kilometer dari pekan Kluang. Penginapan dikenali sebagai Gunung Lambak Eco Resort terdapat di sini.

Gunung Ledang – Gunung yang kaya dengan kisah misteri seperti nenek kebayan terletak berdekatan Tangkak dan Sagil dan bersempadan dengan Melaka. Juga dikenali sebagai Mount Ophir.

Gunung Panti – Terletak tidak jauh dari Kampung Lukut ia berketinggian 1498 kaki.

Gunung Pulai – Setinggi 2147 kaki terletak dalam daerah Pontian.

Hutan Bandar Mutiara Rini- Merupakan pusat riadah yang agak terkenal di Johor Bahru.

Kota Johor Lama, Kota Tinggi.- Juga dikenali sebagai Teluk Sengat

Kahang Organic Rice Eco Farm – Satu-satunya tempat penanaman padi yang diiktiraf organik di Malaysia
Kelip-kelip di Kota Tinggi

Legoland - Mula dibuka pada tahun 2012, terletak di Nusajaya. Ia merupakan tempat permainan dan hiburan bertemakan lego

Air terjun di Kota Tinggi

Kukup – kawasan perikanan di daerah Pontian

Kolam Air Panas Labis
Mersing

Orchid Valley di Jalan Pontian-Kukup.

Parit Jawa – antara pekan utama di daerah Muar. Terkenal dengan makanan laut segar.

Pantai Penyabong di Endau

Ladang Nanas di Pontian

Pulau Aur, Mersing

Pulau Babi Besar, Mersing

Pulau Kukup, Pontian

Pulau Pemanggil, Mersing

Pulau Rawa, Mersing
Pulau Sibu – Untuk kesini melalu jeti Tanjong Leman. Terkenal dengan aktiviti skuba diving

Pulau Tinggi – Juga dari Tanjung Leman (dalam daerah Mersing, 72 kilometer ke selatan pekan Mersing)

Pulau Tioman – Antara pulau popular di Malaysia, terdapat sebuah lapangan terbang domestik di sini.

 Tanjung Balau- Pantai tempat bermandi dan berkelah, terdapat juga Muzium Nelayan disini.

Teluk Mahkota – juga dikenali sebagai Jason Bay terletak di Sedili kira-kira 28 kilometer dari pekan Kota Tinggi.

Tanjung Piai – Kawasan paling selatan di Asia, disini letaknya Taman Negara Tanjung Piai (hutan paya bakau)

ZenXin Organic Park – Jalan Batu Pahat, Kluang Johor.

kalau korang nak bershopping ala glamour gitu,korang boleh datang serbu

 JPO(Johor Premium Outlet).



pasal makanan,kalau aku cerita nanti korang terliur je,better datang sendiri johor carik tempat makan yang best.memang takkan menghampakan.specially asam pedas =)


AKU JOIN SEGMEN NI ! ;)

No comments: