Rungutan =(


Aduh!setanlah!alamak!malang seyh aku!untungla orang lain.hmm tulah ayat yang sering keluar dan meniti dibibir kita semuakan?kalau u olls tak cmtu bagusla,tapi aku ngaku sometimes aku memang banyak merungut daripada redha,sabar dengan apa yang berlaku.sudah name pun manusia,manusia memang tak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan dan maybe melakukan kesilapan yang pernah dibuat dan diulang kembali.berkait rapat denga manusia ialah masalah.sape yang tak pernah ade masalh tu aku rase bukan namanya manusia,si kucing comel tu pun aku rase die ade masalah cumanya kita tak tahu je,hee yela mane kau tahu die ade masalah dengan husband die?die tangah gaduh dengan pakwe die pun kite tak tahu,sebabnya die cakap menggunakan loghat kucing.haha =).ape ingt kucing takde loghat ke?sedangkan  kite manusia pun ade loghat.okay abaikan mengenai loghat.loghat biar berbeza,asalkan kite semua tetap same,kite same sebab kite MANUSIA.alhamdulillah.


                                         


Nak dijadikan cerita,harini aku rase rezeki sangat mencurah-curah.ceh takdela tercurah sangat cumanya harini dapat makan free so savelah sikit duit aku kan.bukan kedekut ke ape,Cuma nak berjimat cermat ja.nak menabung untuk continue study nanti manelah tahu aku ade rezeki continue degree kan?Insyaallah.sebab parents aku pun not sure boleh bantu.bukan dorang tak boleh bantu.cumanya aku taknak susahkan dorang =).


Sambung balik untuk harini,walaupun aku dah kenyang aku tetap keluar rehat sebab nak temankan kawan aku si nyot yun tu,die nak pergi pejabat pos sebab adelah hal yang nak diselesaikan.then die nak pergi bank pula,juga dengan urusan die.aku follow jela sebab aku takde pape hal yang nak diuruskan.mase dalam bank,sementara aku tunggu si nyot yun tu settlekan urusan die,mate aku seperti biasalah melilau sana,melilau sini.sekalikan aku terpandang seorang hamba allah ni.die ade tangan,tapi kenapa tangan die kecil?die ade tangan,tapi kenapa tangan die keras?kenapakah?bila aku tengok betul-betul barulah aku perasan yang die guna tangan palsu.Oh My.die sangat kuat.die sangat kuat teruskan hidup die walaupun tanpe satu tangan.cuba korang bayangkan kalau korang dan aku ditempat die?Oh My,aku tak sure yg aku boleh bangun ke tak.dala aku ni lembik nak mampus.kadang-kadang orang yang ade semangat kuat pun boleh down disebabkan oleh pandangan manusia.tu baru pandangan manusia,belum lagi kata-kata.tak baik aku bersangka buruk.no!aku tak sangka buruk but inilah kenyataan dunia sekarang.


Memanglah kadang-kadang kita pandang biasa je.eleh tu baru takde tangan.ade lagi orang lain lagi teruk.lain orang,lain rezekinya lain qada’ dan qadarnya yang Allah aturkan.but aku masih nak cakap yg die seorang yg kuat.Alhamdulillah aku sekeluarga allah jadikan dengan sempurna.Syukur Alhamdulillah=)

No comments: