semuanya tak


Tak kenal maka tak cinta,tak cuba tak tahu,tak rase kite tak tahu rasenya.

benda ni semua dah sinonim dalam hidup kite semua sebenarnya.untuk kali ini aku rasekan kesemua kaedah diatas sangat-sangat berkesan.baru kini ku akui.cehh.berbalik kepada kaedah diatas.hmm kaedah ke?ke menjadah?okay aku termencarut -.- .aku pun tak tahu nak kategorikan ape kesemua diatas tu,tapi yang penting kala ini detik dan saat ini aku tersangat mempercayai dan berani untuk mengiyakan segala kata-kata mak aku.actually sampai bab-bab pakwes-pakwes pun aku akan cerita dekat mak tanpa satu pun tertinggal.bagi aku kalau tak cerita tu macam ade something wrong.bagi aku lagi,mak aku wajib tahu aku kawan dengan sape,aku kawin dengan sape.eh!sorry type,kawin pulak nampak sangat gatalnya aku.huhu =) sebenarnya wajib jugak aku cerita dekat ayah,tapi cumanya aku ni seorang anak yg pemalu dan penyegan.bhahaha,mampus buat mak ayah aku menyampah je dengar macamtu.pemalu?penyegan?ohh noo bagi doranglah agaknya,aku inilah anak yg paling tak tahu malu,sempoi dan comel bhahaha tu dorang cakap aku tak cakap.okay berhenti dari membebel echa oi.

berbalik kepada kata,kaedah-kaedah,dan sebarisan dengan mereka,nak dijadikan cerita.dulu kala,aku pernah dikecewakan oleh lelaki yg teramat teramit aku sayang.die macam mane pun aku sayang,aku tak kisah,bagi aku die segalanya.since aku couple dengan die,aku dah tanamkan niat dalam diri.aku dah taknak main-main dalam hubungan ni,aku sayangkan die,sayangkan masa depan kami yang mungkin kami akan dirikan berdua.ada anak yg comel,ade rumah sendiri,ade keluarga yang harmoni dan bahagia.namun,sayang seribu kali sayang,aku hanya dapat berangan-angan mat jantan,eh mat jenin,segala yang aku rancang segala yang die rancang segala yang kami rancang hancus sekelip mata dan sederaian airmata seorang insan seorang wanita bodoh yang mencintai die.namun ape yang perlu aku lakukan?adakah aku harus melutut dikakinya agar die tidak tinggalkan aku?adakah aku perlu memeluk tubuhnya,agar die sentiasa dengan aku?oh my sorry im muslims.yup u are right,aku islam tapi aku jahil.bukan aku tak pergi sekolah agama,mak ayah aku dah cukup bagi aku pendidikan.so kalau ade sape-sape yg pernah ternampak aku jejalan kat shopping mall with the guys hmm mybe dgn pkwes dulu sambil berpegang tangan ,aku warning dekat kau wahai konon-konon bidadari syurga jangan salahkan mak ayah aku,jangan nak mengata "ish2 anak sapela tu,mak bapak tak ajar".tu aku pantang.pantang nenek moyang aku.kau nak hina,nak nasihat,nasihat aku.depan-depan datang jumpe aku.nak tengok juga orang yg nak 'menasihat' aku tu,nak tengok jugak anak-anak die yg solehah sangat.so pokoknya,sila jaga kain sendiri dulu,kalau kain diri sendiri tu takde koyak,tade senget-senget baru tegur.aku bukan nak memandang rendah terhadap ustaz,ustazah dan sesapa saja yg dekat dirinya dengan Allah tp aku kesal sikit dengan orang yg tak berapa nak bagus tu yg lebihlebih.okay tutup cerita.sambung  topik yg aku cuba ceritakan diatas.die tinggalkan aku dengan kesan yg  begitu mendalam.aku  takpernah menangis kerana lelaki di depan mak adik-adik aku.tapi itu adalah pertama kali aku lakukan.aku telah tunjukkan dekat mereka yg aku terlalu lembik,terlalu lemah macam nak mampus.dan aku rasekan aku dah takde sape-sape yg menyayangi aku lagi.sedangkan aku tahu aku masih mempunyai kasih dan sayang dari kedua org tua ku.aku rasakan die la segala-galanya dalam hidup aku.bg aku juga dulu,aku tak boleh hidup tanpa die.aku tutup pintu hati aku buat lelaki lain.namun itu hanya aku yg lakukan.Allah tahu ape yg terbaik untuk aku.sebulan aku down,setiap hari sebelum tidur aku akan menangis,ingatkan kenangan-kenangan kami,sedih.aku taktahu ape kurang diri aku sampai mudah die curang belakang aku.namun aku nak buat mcm mane lg kan?kemudian datanglah seorang yg dahulunya kawan aku untuk ubat rase sakit hati aku terhadap lelaki.betapa belagaknya aku,aku yg pula menyakitkan dan memainkan hatinya.sorry kawan,masetu aku belum bersedia,dalam hati aku masih ade die.thats why aku tak boleh terima kau.aku boleh tipu semua orang,aku boleh!tapi aku tak boleh tipu diri aku sendiri.so better aku lepaskan kau.andai one day nnt kau lah jodoh aku.aku terima.

Hari ke hari aku berdoa agar aku dapat melupakan hairee.and aku dapat buat benda tu,aku dapat lupakan die totally!dan dahulunya kawan aku,aku boleh terima kau sebagai peneman hidup aku insyaAllah suatu hari nanti.aku tak berharap sgt untuk hubungan kalini,aku dah penat.4kali dah aku kena tipu,heartbroken.bukan aku tak serious untuk hubungan ni,aku serious cmne aku serious untuk hubungan yg lepas-lepas.but kalini aku lebih berjaga-jaga dan aku akan sentiasa jage hubungan ni.aku akan jage semoga hubungan ni tak tercemar dan tak mendekati perlakuan-perlakuan maksiat.maksiat disini aku tegaskan buakan hnya tidur dengan lelaki,bercium-cium bagai tapi maksiat berpegang tangan yg kebanyakkan rakan-rakan seusia aku anggap biasa.aku pun begitu dahulunya.tapi au sedaya upaya untuk memperbaiki kelemahan aku soerang manusia yg beragama islam.insyaAllah =)

Dulunya,aku selalu cakap dekat mak.’orang tak bolehlah dengan aril tu mak,blablablabla”.tenanga je mak jawab,”cuba dahulu,tak cuba tak tahu,mak tgk aril tu okayla”.aku selalu jawab,orang dah cuba.tapi hakikatnya aku tak pernah mencuba,tak pernah nak mencuba untuk melupakan hairee.tu semua salah aku.aku hilang aril untuk pertama kali.tapi maybe persahabatan kami kuat.aku dapat die unutk kedua kalinya.and now,aku dah cuba dan aku terima kesannya.dan secara jujurnya,aku happy =)

kita hanya merancang tuhan yang menentukan,tak semua yg dirancang mnjadi kenyataan dan menjadi hak milik kita.sometimes benda yang kita tak rancang tula yg kite dapat.Allah itu sanga hebat,Allah sayang semmua hamba-hambanya thats why Allah sentiasa bagi hamba-hambanya surprise =) syukur.

No comments: